OBCHODNÍ PODMÍNKY

Mikina Česká republika s.r.o.

  1. 1. Úvodní ustanovení a. Tyto Obchodní podmínky (OP) upravují podmínky nákupu zboží od společnosti Mikina Česká republika s.r.o., IČO: 08164479, DIČ: CZ08164479, se sídlem Pivovarská 70, Česká Skalice 552 03 (Provozovatel).
  2. b. Provozovatel podniká v oblasti velkovýroby a malovýroby textilu, potisku a výšivky textilu, svým zákazníkům umožňuje provozovatel vyrobit dle objednávky Zákazníka zboží (Zboží). Provozovatel není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně Zboží.
  3. c. Zákazníkem se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která u provozovatele objedná Zboží. V případě, že je Zákazník spotřebitelem, uplatní se na něj zvláštní pravidla uvedená v článku 4 těchto OP.
  4. d. Zákazníci si mohou objednat výrobu textilu, potisk, výšivku přes poptávkový formulář, e-mail či telefonicky. Poptávkový formulář zákazník nalezne na webových stránkách: www.mikinacr.cz.
  5. e. OP představují ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (Občanský zákoník) nedílnou součást kupní smlouvy (Smlouva) uzavřené mezi Provozovatelem a Zákazníkem.
  6. 2. Uzavření Smlouvy a. Zákazník odešle Provozovateli přesnou specifikaci Zboží, které má zájem vyrobit včetně použitých materiálů (Poptávka). Zákazník může Poptávku zadat v kontaktním formuláři na www.mikinacr.cz, kde vyplní všechny tam požadované údaje. Vedle toto je Zákazník oprávněn odeslat poptávku na e-mail info@mikinacr.cz, popřípadě telefonicky.
  7. b. Poptávka musí obsahovat: - kontaktní údaje Zákazníka,
  8. - grafické podklady Zboží včetně barevnosti,
  9. - poptávaný termín zhotovení,

Poptávka k výrobě Zboží. Pokud má Zákazník zájem objednat si Zboží, které bude specificky vyrobeno a upraveno dle přání Zákazníka, probíhá objednání Zboží následujícím způsobem:

  1. - druh materiálu, ze kterého má být dané zboží vyrobeno,
  2. - počet a velikosti poptávaného Zboží,
  3. - grafiku v případě dalších úprav textilu (tisk, výšivka a další)

Provozovatel je oprávněn vyžádat si jakékoliv další údaje ohledně Poptávky.

  1. a. Na základě Poptávky předloží Provozovatel Zákazníkovi cenovou nabídku, která je platná 30 dnů, pokud není v cenové nabídce uvedeno jinak. V cenové nabídce Provozovatel popíše veškeré náležitosti Zboží, které bude následně vyhotoveno.
  2. b. Jakmile Zákazník e-mailem či jinak písemně potvrdí akceptaci cenové nabídky, a odsouhlasí provozovateli vyhotovený vzorek je uzavřena Smlouva, která se řídí těmito OP.
  3. c. Ohledně vlastností Zboží je vždy závazná odsouhlasená cenová nabídka a Zákazník není oprávněn namítat jakékoliv vady Zboží, pokud je Zboží vyrobeno v souladu s cenovou nabídkou.
  4. d. Zákazník bere na vědomí, že Zboží objednané a zakoupené na základě Poptávky je vyhotovené podle požadavků Zákazníka, jde tedy o Zboží na zakázku (na míru) a Zákazník proto není oprávněn od Smlouvy odstoupit a takové Zboží vrátit ani vyměnit či vyměnit.
  5. e. Zákazník je povinen zajistit, že má veškerá práva k podkladům poskytnutým Provozovateli pro výrobu Zboží a jejich poskytnutím nedochází k porušení žádných práv třetích osob. V případě, že k takovému porušení dojde, odpovídá Zákazník za veškerou škodu, která tímto porušením vznikne a zavazuje se takovou škodu nahradit (odškodnit Provozovatele). i. Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel není povinen uzavřít Smlouvu, pokud jsou údaje v Objednávce neúplné, nebo je Zákazník osoba, která dříve podstatným způsobem porušila své povinnosti vůči Provozovateli.
  6. ii. Provozovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky).

Obecná pravidla ohledně uzavření Smlouvy:

  1. iii. Zákazník souhlasí s uzavřením Smlouvy pomocí komunikačních prostředků na dálku. Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby a Zákazník je nese ze svého.
  2. a. Za Zboží je Zákazník povinen zaplatit Provozovateli cenu uvedenou v cenové nabídce.
  3. b. Ceny Zboží jsou uvedeny bez DPH, ale provozovatel je plátcem DPH a veškerých zákonných poplatků. Náklady na dodání Zboží se liší podle zvoleného způsobu platby a dodání.
  4. c. Způsob platby a dodání. Zboží se zařadí do výroby po uzavření Smlouvy a přijetí zálohové platby na použitý materiál a výrobu. Výrobní materiál si zákazník hradí předem formou zálohové faktury a následně hradí zálohou fakturu na výrobu.
  5. d. Provozovatel informuje Zákazníka o předpokládané dodací lhůtě. Lhůta pro dodání Zboží, které je zhotoveno dle přání Zákazníka, je individuální dle rozsahu objednávky, maximálně však 3-4 týdny od uzavření Smlouvy. Provozovatel si vyhrazuje právo prodloužit dodací lhůtu z vážných důvodů nezpůsobených Provozovatelem. O prodloužení dodací lhůty je Zákazník informován na e-mailovou adresu nebo telefonní číslo sdělené Provozovateli.
  6. e. Pokud se nepodaří Zboží Zákazníkovi (případně osobě Zákazníkem určené) doručit z důvodů na straně Zákazníka (zejména nepřevzetí Zboží ve sjednaný čas), je Zákazník povinen nahradit náklady spojené s opakovaným doručením Zboží.
  7. f. Provozovatel si vyhrazuje vlastnické právo ke Zboží dodaném Zákazníkovi až do konečného a úplného zaplacení kupní ceny. Zákazník tak nabývá vlastnické právo ke Zboží nejdříve okamžikem zaplacení celé kupní ceny Zboží.
  8. g. Nebezpečí škody na Zboží přechází na Zákazníka předáním Zboží dopravci, nebo při osobním doručení převzetím Zboží Zákazníkem.
  9. h. Daňový doklad - fakturu vystaví Provozovatel Zákazníkovi a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu Zákazníka. V případě převzetí Zboží osobně může být faktura dle dohody se Zákazníkem zaslána buď e-mailem, nebo předána Zákazníkovi osobně.

3. Cena Zboží, platba a dodání

  1. 4. Dodatečné informace pro spotřebitele a odstoupení od Smlouvy a. Od Smlouvy Zákazník nesmí odstoupit (mimo další důvody stanovené Občanským zákoníkem), jestliže se jedná o dodávku Zboží, které bylo vyrobeno a upraveno podle požadavků zákazníka nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám. Zákazník není oprávněn odstoupit od Smlouvy na koupi Zboží, které bylo potištěno, vyšito Provozovatelem dle specifického přání Zákazníka.
  2. b. V případě odstoupení od Smlouvy nese Zákazník náklady spojené s vrácením Zboží, jestliže toto Zboží nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou.
  3. c. Odstoupí-li Zákazník od Smlouvy, Provozovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Zákazníkovi dříve, než mu Zákazník Zboží předá nebo prokáže, že Zboží Provozovateli odeslal.
  4. d. Lze-li obsah Smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro zákazníka a provozovatele nejpříznivější.
  5. e. K ujednáním odchylujícím se v neprospěch Zákazníka - spotřebitele od ustanovení Občanského zákoníku stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu Občanský zákoník poskytuje.
  6. 5. Odpovědnost za vady a reklamační řád a. Práva Zákazníka z vadného plnění (Reklamace) se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.
  7. b. Provozovatel odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Provozovatel odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Zákazník Zboží převzal: a. má Zboží vlastnosti uvedené v odsouhlasené cenové nabídce,
  8. b. je Zboží doručeno ve smluveném množství, míře nebo hmotnosti,
  9. c. Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  10. c. Jakmile Zákazník zjistí vadu, vytkne ji bez zbytečného odkladu Provozovateli a Zboží Provozovateli předá, nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána.
  11. d. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí Zboží Zákazníkem, který je spotřebitel, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
  12. e. Má-li Zboží vadu, může Zákazník požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového Zboží bez vady nebo opravu Zboží,

ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.

f. Představuje-li vada Zboží podstatné porušení Smlouvy, projeví-li se vada opakovaně nebo odmítne-li Provozovatel vadu odstranit, má Zákazník právo na přiměřenou slevu, nebo odstoupení od Smlouvy. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Zákazník obdržel.

g. Zákazník sdělí Provozovateli, jaké právo si zvolil, při vytknutí vady, nebo bez zbytečného odkladu po vytknutí vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Provozovatele; to neplatí, žádal-li Zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Provozovatel vady do 60 dnů od vytknutí vady či oznámí-li Zákazníkovi, že vady neodstraní, může Zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu, nebo může od Smlouvy odstoupit.

h. Zákazník odpovídá Provozovateli za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než jak je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.

i. Nárok na náhradu škody vzniklé na Zboží je Provozovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Zákazníka na vrácení kupní ceny.

j. Do doby převzetí Zboží Zákazníkem je Provozovatel oprávněn kdykoliv od Smlouvy odstoupit.

k. Zákazník může uplatnit Reklamaci pomocí komunikačních prostředků uvedených v článku 6 těchto OP.

l. Provozovatel je povinen Zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy Zákazník Reklamaci uplatnil, co je obsahem Reklamace a jaký způsob vyřízení Reklamace Zákazník požaduje.

m. Po vyřízení Reklamace vydá Provozovatel Zákazníkovi potvrzení o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení případné opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí Reklamace.

n. V případě, kdy je Zákazník spotřebitelem, je Provozovatel povinen Reklamaci včetně odstranění vady a informování Zákazník o tom učinit nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Provozovatel se Zákazníkem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může Zákazník od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

o. Zákazník uzavřením Smlouvy bere na vědomí, že nošení a užívání Zboží časem způsobuje jeho opotřebení, což je charakteristickou vlastností

  1. Zboží, a opotřebení úměrné používání není proto považováno za vadu Zboží.
  2. p. Zákazník je povinen zacházet se Zbožím tak, jak je na něm uvedeno. Nesprávná péče o Zboží může způsobit jeho poškození a Prodávající za takovou vadu neodpovídá.
  3. a. Kontaktní údaje Provozovatele: a. e-mailová adresa: info@mikinacr.cz
  4. b. adresa pro doručování: Pivovarská 70, Česká Skalice, 552 03
  5. c. telefon: +420 773 591 155
  6. b. Primárním způsobem komunikace mezi Provozovatelem a Zákazníkem je e-mail (výhradně skrze výše uvedenou e-mailovou adresu). Pokud Zákazník s Provozovatelem komunikuje prostřednictvím poštovních služeb (a to výhradně skrze výše uvedenou adresu pro doručování), tak Zákazník nese náklady na tuto komunikaci a Provozovatel si v tomto případě vyhrazuje právo odpovídat prostřednictvím e-mailu, pokud Zákazník uvede svou e-mailovou adresu.
  7. a. Aby mohl Provozovatel poskytovat služby Zákazníkům, musí zpracovávat některé osobní údaje. Podrobnosti jsou uvedeny v Podmínkách ochrany osobních údajů dostupných zde.
  8. a. Tyto OP mohou být Provozovatelem kdykoli změněny. O jakékoli změně bude Provozovatel Zákazníka informovat, a to zejména formou e-mailu. Případné změny se však nevztahují, na již uzavřené Smlouvy. Odesláním Objednávky Zákazník potvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním OP a že s nimi souhlasí.
  9. b. Obsah a závaznost těchto OP nejsou dotčeny existencí případných obchodních podmínek Zákazníka, resp. jiných obchodních podmínek, na které odkazuje Zákazník.
  10. c. Provozovatel si vyhrazuje právo měnit vlastnosti nabízeného Zboží, včetně cen za toto Zboží.
  11. d. Veškeré právní vztahy vznikající na základě nebo v souvislosti s těmito OP, uzavřením Smlouvy se řídí právním řádem České republiky, a to bez ohledu na to, odkud byl přístup k nim realizován. Pro řešení jakýchkoliv sporů z OP, Smlouvy nebo v souvislosti s nimi jsou výlučně příslušné obecné soudy Provozovatele.

6. Pravidla komunikace

7. Ochrana osobních údajů

8. Závěrečná ustanovení

e. Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení OP neplatným nebo neúčinným, namísto těchto neplatných ustanovení nastoupí takové ustanovení, jehož smysl se co nejvíce přibližuje hospodářskému účelu neplatného či neúčinného ustanovení. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení pouze ve vztahu k určitému subjektu nebo k určité skupině subjektů není dotčena platnost a účinnost těchto ustanovení vůči jiným subjektům.

f. Pokud se nepodaří urovnat spor mezi Zákazníkem – spotřebitelem a Provozovatelem, může se Zákazník – spotřebitel domáhat mimosoudního řešení sporu u České obchodní inspekce, která je příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Formulář a bližší informace jsou dostupné na internetové stránce České obchodní inspekce https://adr.coi.cz.

g. Smlouva včetně OP je archivovaná Provozovatelem v elektronické podobě.

h. Tyto OP nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění.